آغاز به کار رسمی مرحله پایلوت پروژه مدیریت استعداد کارکنان دستگاه های اجرایی

مرحله پایلوت پروژه ملی مدیریت استعداد کارکنان دستگاه های اجرایی با مشارکت سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت جهادکشاورزی در همایشی در محل سازمان جهادکشاورزی استان سمنان آغاز شد. در این مراسم که با حضور دکتر فرهاد علی¬پور سرپرست امور مطالعات نظام¬ها و فناوری¬های مدیریتی و کارشناسان این امور و رئیس و معاون مرکز تحول اداری وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، دکتر علی پور طی سخنانی گفت:«امروزه در سراسر دنیا به ویژه کشورهای توسعه یافته دریافته اند تنها حوزه ای که ظرفیت سرمایه گذاری در آن تمامی ندارد انسان و پرورش قابلیت¬ها و ظرفیت¬های انسانی است. در نظام اداری نیز همین انسان¬ها به عنوان کارکنان پیش برنده فعالیت¬ها هستند و عمدتا از توانمندی¬هایی برخوردارند که گاه حتی تا پایان دوره خدمت آنها شناخته نمی شود و این منجر به بروز ترک خدمت یا طلاق عاطفی کارکنان شده و هزینه های زیادی را به نظام اداری تحمیل می کند. در حالی که ممکن است با شناسایی این ظرفیت¬ها و استعدادهای بالقوه کارکنان بتوان دستاوردهای ارزنده ای را حاصل کرد و طرح مدیریت استعداد با همین رویکرد در نظام اداری طراحی و به مرحله پایلوت رسیده است». وی همچنین در گفتگویی با خبر استان سمنان ضمن معرفی ابعاد این پروژه بر اهمیت نیرو انسانی و نقش آن در بهبود عملکرد دستگاه¬های اجرایی و جهت گیری این پروژه در شناسایی استعدادهای موجود نظام اداری تاکید کرد.


در ادامه این همایش نظام نامه مدیریت استعداد و فرایند اجرایی آن برای حضار تشریح و سپس از محل استقرار کانون سنجش استعدادهای جهادکشاورزی استان بازدید به عمل آمد.
شایان ذکر است فرایند مطالعاتی طرح مدیریت استعداد کارکنان دستگاه های اجرایی که از جمله طرح های پیشرو در حوزه مدیریت منابع انسانی بخش دولتی به شمار می رود از سال ۱۳۹۶ در امور مطالعات نظام¬ها و فناوری¬های مدیریتی سازمان اداری و استخدامی کشور آغاز شده و پس از اجرای موفقیت آمیز مرحله پایلوت به صورت رسمی به دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

پیمایش به بالا