آیین اختتامیه اولین دوره جایزه سرآمدی مدیریت دانش برگزار شد

آیین اختتامیه اولین دوره جایزه سرآمدی مدیریت دانش با حضور متخصصان این حوزه برگزار شد. در این رویداد که در سالن همایش حکمت کتابخانه ملی برگزار شد، بیش از ۱۰۰ نفر از متخصصان مدیریت دانش از ۳۲ سازمان کشور، اساتید دانشگاه و علاقه‌مندان حوزه مدیریت دانش حضور داشتند. در ابتدای این رویداد آقای دکتر محمد ذاکری، عضو کمیته راهبری جایزه، برنامه کلی رویداد را تشریح کرد. در ادامه دکتر احمد سپهری به نمایندگی از دبیرخانه جایزه سرآمدی مدیریت دانش، گزارشی در خصوص اهداف، مدل جایزه و فرایند ارزیابی‌ ارائه کرد.

در بخش سخنرانی‌ها، آقایان دکتر حمید زرگرپور (خبره پیشکسوت حوزه مدیریت دانش)، دکتر سعید احمدیان (مدیر انجمن مشاوران مدیریت ایران)، دکتر سعید پاکدل( متخصص حوزه منابع انسانی) مطالبی درخصوص ضرورت و اهداف پیاده‌سازی مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی کشور، اهمیت حضور در جایزه سرآمدی مدیریت دانش و تاثیر آن بر بهبود فرایندهای اجرایی مدیریت دانش در سازمان‌ها ارائه کردند. در پایان این بخش نیز آقای ایمان حبیب‌الهیان، دبیر کمیسیون مدرسه‌یاری جامعه خیرین مدرسه‌‌ساز کشور، پس از تبیین ماموریت‌های این سازمان مرم نهاد، نحوه همکاری جایزه سرآمدی مدیریت دانش با این سازمان را تشریح کرد.

در بخش پایانی رویداد، جوایز سازمان‌های شرکت‌کننده در اولین دوره جایزه سرآمدی مدیریت دانش توسط آقای دکتر علی محمدی، آقای مهندس محمدحسن پیوندی، آقای دکتر سعید پاکدل و آقای دکتر سعید احمدیان اهدا شد. بر اساس رتبه‌بندی سازمان‌های شرکت‌کننده در جایزه، بالاترین امتیاز در دوره اول جایزه توسط بانک صنعت و معدن کسب شد. در ادامه رتبه سازمان‌ها ارائه شده است:

بانک صنعت و معدن؛ تقدیرنامه ۳ ستاره سرآمدی در مدیریت دانش

شرکت پالایش نفت اصفهان؛ تقدیرنامه ۳ ستاره سرآمدی در مدیریت دانش

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ تقدیرنامه ۲ ستاره سرآمدی در مدیریت دانش

سازمان مهندسی و عمران شهر تهران؛ تقدیرنامه ۲ ستاره سرآمدی مدیریت دانش

شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی(پیدمکو)؛ تقدیرنامه ۱ ستاره سرآمدی مدیریت دانش

گروه فناوری اطلاعات هلو؛ تقدیرنامه ۱ ستاره سرآمدی مدیریت دانش

شرکت عمران اطلس ایرانیان؛ گواهینامه تعهد به سرآمدی مدیریت دانش

«جایزه سرآمدی مدیریت دانش» با همکاری بیش از ۳۰ نفر از خبرگان و متخصصان سازمانی و دانشگاهی مدیریت دانش و با الگوبرداری از مدل‌های مرجع بین‌المللی طراحی شده است. مدل ارزیابی جایزه سرآمدی مدیریت دانش تمامی عوامل موثر بر پیاده‌سازی این نظام مدیریتی در سازمان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. ساختار ۳ بعدی این مدل که از آخرین ویرایش مدل تعالی سازمانی الهام گرفته است، به‌گونه‌ای طراحی شده که هم‌زمان «جهت‌گیری»،«اجرا» و «نتایج» پیاده‌سازی مدیریت دانش را  بر اساس ۹ معیار  و ۶۰ زیرمعیار مورد ا ارزیابی می‌کند. مهمترین ماموریت این جایزه ایجاد فرصتی مناسب برای ارزیابی اقدامات مدیریت دانش سازمان‌ها است. هدف ارزیابی سرآمدی مدیریت دانش کمک به سازمان‌ها برای حرکت در مسیر تعالی، بهبود بهره‌وری و خلق ارزش از دانش سازمانی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

پیمایش به بالا