در برنامه گفتگوی علمی رادیو گفتگو: ورود تفکر دولتی به اکوسیستم کارآفرینی تهدید است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، دکتر محمد ذاکری رئیس مرکز نوآوری اداری و استخدامی کشور با برنامه «گفتگوی علمی» در مورد فعالیت‌های مراکز نوآوری، رشد و شتاب‌دهنده‌ها در بخش دولتی، فرصت‌ها و تهدیدها مصاحبه کرد.

ذاکری گفت: در دنیا بخش خصوصی پیشتاز این مراکز بوده که از اوایل دهه ۲ هزار شروع شده است و عموماً در حوزه‌های فنی و مهندسی ورود داشتند؛ همچنین ورود دانشگاه‌ها به نسل سوم مأموریت کارآفرینی برای آنها نیز شکل داد.

وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر هرکدام از مراکز نوآوری، رشد و شتاب‌دهنده‌ها کار خود را انجام می‌دهند اظهار کرد: رفتار دولتی و بروکراتیک تهدید است و ورود تفکر دولتی به اکوسیستم کارآفرینی، تهدید است و نباید به آنها اجازه ورود داده شود.

رئیس مرکز نوآوری اداری و استخدامی کشور در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو در مورد تعدد مراکز فناوری و رشد بیان کرد: اکوسیستم، زیست بومی است که اجزای مختلفی در آن متولد می‌شوند که برخی می‌توانند خودشان را رشد دهند و مانا شوند و برخی نیز می‌روند و اگر ورود به این زیست را به‌مثابه شکل‌گیری فرصتی برای رانت ببینیم بنابراین ازدیاد آنها خطرناک است اما اگر بتوانند خوب کار کنند، هر چه باشند خوب است.

ذاکری همچنین با بیان اینکه هدف این است که مراکز نوآوری بخش دولتی بتوانند با سایر مراکز نوآوری در کشور ارتباط برقرار کنند خاطرنشان کرد: دولت نیز باید به‌صورت جدی به این سمت گرایش پیدا می‌کند و شاهد آن هستیم که فرهنگ آن به‌طورجدی جاافتاده هرچند که ممکن است بخشی از این گرایش ناشی از عطش نهادسازی باشد اما در نهایت این ضرورت ایجاد شده است.

لینک خبر: http://seda.ir/sh/?3329318

لینک دریافت فایل صوتی برنامه:

بخش اول: https://drive.google.com/file/d/179K8BEyoaly5diZQyCN2fp6SkNJkeYAV/view?usp=sharing

بخش دوم:https://drive.google.com/file/d/17HU2HXu3DkwWZlYK-qAu67HwL0i9O30g/view?usp=sharing

دیدگاه‌ خود را بنویسید

پیمایش به بالا