برگزاری میزگرد علمی مدیریت دانش و بهره وری

سازمان ملی بهره‌وری ایران میزگرد تخصصی «مدیریت دانش و بهره‌وری» را با مشارکت «انجمن بهره‌وری ایران» و «کانون توسعه بهره‌وری و توانمندسازی اجتماعی» برگزار کرد.

در این نشست که روز سه‌شنبه، ۴ خرداد برگزار شد، بهرام جلوداری، عضو هیئت‌مدیره انجمن بهره‌وری ایران، مشاور و مدرس کیفیت و بهره‌وری، محمد ذاکری، کارشناس راهبری امور اداری و استخدامی کشور مرکز مطالعات نظام‌ها و فناوری‌های مدیریتی سازمان اداری و استخدامی کشور، مهری عبدالوند، معاون مدیرعامل در توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت مهد سرمایه‌گذاری خاورمیانه و دکتر مهدی حسینی‌راد، معاون آموزش مرکز آموزش مدیریت دولتی به بیان دیدگاه‌‌ها و نظرات خود درباره مدیریت دانش پرداختند. علی‌اکبر اولیا، عضو هیئت‌مدیره انجمن بهره‌وری ایران و رئیس سابق سازمان ملی بهره‌وری ایران نیز دبیری این نشست را برعهده داشت.

در این نشست بهرام جلوداری چشم‌اندازی از مدیریت دانش و تجارب جهانی و سیری که مدیریت دانش داشت، ارائه  کرد و گفت: رسیدن به توسعه، منوط به وجود نظام مدیریت دانش است.

وی افزود: زمانی بهره‌وری معنادار می‌شود که سرمایه سازمانی داشته باشیم؛ یعنی افراد متخصص دانش خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

همچنین محمد ذاکری توضیحاتی درباره دستورالعمل اجرای مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی ارائه و تاکید کرد: مدیریت دانش نقش مهم و تاثیرگذاری در کل کشور داشته و رفاه و توفیق و توسعه کشور را به‌همراه دارد.

وی گفت: بخشی از حرکت مدیریت دانش توسط سازمان اداری و استخدامی شروع و سپس مسئولیت‌ها و ماموریت‌ها به مرکز آموزش مدیریت دولتی ابلاغ شد.

در همین حال، مهدی حسینی‌راد با بیان اینکه موضوع مدیریت دانش در نظام اداری پیشینه طولانی دارد، تصریح کرد: سازمان آموزش مدیریت دولتی به این منظور دیتابیسی تهیه کرده که در آن تجارب مدیران ثبت و ضبط می‌شود. همچنین کتابی در این رابطه تحت عنوان«۶۹ تجربه مدیریتی» توسط این مرکز منتشر شده است.

در ادامه مهری عبدالوند توضیحاتی در زمینه طراحی مدلی برای سنجش دارایی دانش ملی واهمیت آن ارائه کرد.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

پیمایش به بالا